söndag 8 mars 2009




Nu så här på kvällarna på söndagar brukar många människor få ångest och tänka "åh nej, inte skola/jobb igen". Men jag tycker det är riktigt skönt med söndagar, man får liksom börja en ny vecka och man känner att man kan göra allt bättre. Det bästa med söndagar är väl också parlamentet och beck. Jag tänkte passa på att skriva under nyheterna så det inte blir allt för sent. Jag har gjort min lunch till i morgon iallafall. Det blev grönsaksjuice. Den ser egentligen inte så smakig ut men den smakar helt okey faktiskt, den är riktigt grön också! Tänkte skriva upp receptet också! super nyttig!
I morgon blir det apelsinsmoothie till frukost men till middag vet jag inte riktigt ännu, det visar sig när jag kommer hem. Jag slutar trotts allt rätt tidigt i morgon så jag har tid att fundera.
  • 1 portion
  • 2 morötter
  • 2 stjälkar bladselleri
  • ½ gurka
  • 2 nävar färsk bladspenat
  • 2 stjälkar bladpersilja
  • en näve alfalfagroddar
  • 2 dl vatten
Mixa morötter, selleri och gurka tills det blir en jämn smet. Lägg sedan i resten av ingredienserna och mixa tills allt är finfördelat. Häll upp juicen i ett glas och servera.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar