lördag 14 mars 2009







































Nu är jag i Ludvika hos farmor, igår blev det fransk hethund till lunch sen följde Hanna och sara med mig till kupolen. Då slapp jag gå där själv. Först åt vi kebab pizza innan vi åkte sen när vi kom fram sprang jag och hanna och prövade massa skor och köpte glass med kola topping på donken. Snart ska jag och farmor kolla på melodifestivalen som förövrigt är helt värdelös enligt mig. Jaja nu börjar hos tappa tålamod även fast jag bara suttit här i 10 min, ska gå! vi bakade ikväll också plätt bakelser! Vill jag inte rekomendera. As drygt och omständigt! dessutom märkte jag en viss likhet mellan plättkakor och pringels (Y)

  • 2 ägg
  • 1 kkp socker
  • 1 kkp vetemjöl
  • 1 kkp smält smör


Blanda till fin smet. Ställ ung på 200-225 grader. Börja med att ställa in plättjärn i ungnen så det blir varmt. Ta ut smörj med smör och häll sedan i smet och häll över lite finhackad mandel och pärl socker. låt stå i ung sedan i 5-7 min ta ut och lägg hastigt på dom på något som är böjt. Gör sedan om allt. smörj, häll i smet, häll över pärlsocker & hackad mandel. in i ung i 5-7 min tills som är gyllenbruna. Jaja som sagt as drygt men gott :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar