torsdag 5 mars 2009

Lunch

Nu har jag varit nere på nedervåningen och umgåtts med min släkt nästan hela dagen. Min halv pappa fyllde 40 i dag så grattis på honom! Min syster hjälpte mig också att göra min lunch tills i morgon som bli kall tomat soppa. Haha kanske låter smarrigt men jag vet inte riktigt, den luktar gurka och smakar chili. Jag kan ta kort på den i morgon och lägga ut recept också, men jag tänkte skriva lite om vad den innehåller. Jag gjorde min tomat soppa på tomat(så klart), gurka, morot, selleri(det vidrigaste som finns typ), soltorkad tomat, chili pulver och svart peppar! mixa allt sen smakar det! Jag smakade faktiskt lite med sked och som sagt så var det ingen höjdare men jag vill inte påstå att den är värre än min bovetegröt, HAHA! den är ett skämt! Den består av bovete, solrosfrön, linfrön och kanel. Den är riktigt slemmig eftersom det är lifrön i och den smakar vatten. Jag har även krav banan till så att det ska smaka någonting men det känns som att gröten tar bort all smak medvetet! Dessutom gjorde jag en portion i morse, riktigt mycket och mäktigt. Jag har liksom aldrig ätit så mycket och mäktiga saker på morgonen så efter halva portionen så trodde jag att allt skulle komma upp igen så jag gav upp och sparade andra hälften till i morgon. I morgon kväll tänkte jag göra grillade coctail tomater m. broccoli och nötter. Det ser riktigt gott ut i boken och jag känner mig riktigt motiverad till att göra det :) Som sagt mycket mer kort i morgon och jag hoppas på att kunna göra en video blogg snart också så får ni se hur flummig jag är i köket :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar