torsdag 5 mars 2009

Middag






















Idag blev jag överraskad när mamma sa att hon och min halv pappa skulle äta min mat, det var rätt trevligt. Mamma hade köpt det som behövdes och hon hade bestämmt att vi skulle äta Röbetssallad med stekt haloumi ost. Jag tycker det var jätte gott men det var lite konstig kombination för rödbetor är söta och haloumi är väldigt salt hur som helst gick det ner :) Jag började med att fixa rödbetorna som skulle koka i 20 min MEN jag råkade skala dom innan man kokade och det var inte riktigt meningen, efter det hällde jag upp bönor, persillja, deijonsenap, olivolja och färsk pressad äppel juice. När rödbetorna kokat klart blandade jag ihop allt förutom halumin, den fick ligga på sidan. Jag vet inte, jag gillade maten fast jag vet inte riktigt, haha känns så annolunda med det här än t.ex. korv och makaroner. Men det jag tycker om är att man verkligen känner att man blir skönt mätt och att det är nyttigt. Det som gjorde mig besviken är skillnaden på bokens rödbetssallad och min, haha! min ser riktigt läskigt ut! Ahjuste en sak till, min syster tror inte på detox, hahaha hon ville visa hur sur hon är på sånt:)












4/5 (Y)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar