tisdag 24 mars 2009


Nu har jag kommit hem från skolan. Jag är på jätte dåligt humör och mord-arg! Jaja snart ska jag sätta igång med muntligt nationella uppsatsen som ska redovisas i morgon. Jag skriver om Miljövänlig livsstil. Jag tycker att det är viktigt att man bidrar så mycket man kan och har råd med, jag anser inte att man behöver lägga ner hela sin själ på att leva miljövänligt men det är viktigt att alla gör lite. Det går ju inte så bra för jorden. Eller ja! det går inte så bra för människan som förstör jorden. Nu ska jag börja iaf. Min uppsats ska innehålla:



  • Inledning 45 sek
  • Vad tycker/betyder Eco för mig? 1 min
  • Presentera bild 45 sek
  • Tolkning av bild 1 min
  • Motivering av text/bild val 1 min
  • Avslutning 10-15 sek

Jag är klart med vad tycker/betyder eco för mig. Jag vet hur inledningen ska vara också och rubriken är ju som sagt Miljövänlig livsstil. Usch jag är verkligen inte pepp på att göra det här. Dessutom måste jag göra ett talmanus på exakt vad jag ska säga och ett pm (en förkortning av min redovisning). Fast det brukar gå riktigt snabbt att göra uppsats det är väl pm som är drygt eftersom jag inte riktigt fattat hur man gör det. Det ska iaf vara på 150-300 ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar