lördag 7 mars 2009


Mamma och Gunnars pizza -.-




Nu har jag precis varit nere och ätit. Hm, Apelsinsmoothien var typ speciell. Jaa, Mamma och Gunnar åt iaf pizza och jag smakade inte ens en kant vilket jag är jätte stolt över, snart ska jag ner och baka sen ska jag duscha och ta hand om min lillasyster. Jag tänkte också lägga upp receptet på min hemma gjorda pizza också men det blir lite senare. Här kommer receptet på Apelsinsmoothien iaf (:
  • 1 Apelsin
  • ½ fryst banan
  • 1 tsk riven färsk ingefära
  • 1 krm malen kanel
  • 1 tsk linfrön
Skala apelsinen och skär fruktköttet i bitar. Lägg det i en mixer och mixa tillsammans med fryst banan, ingefära, kanel och linfrön. Mixa tills det blir en jämn smet. Häll upp smoothien i ett glas och servera med lite kanel på toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar